marcel-en-mark-naar-marokko.reismee.nl

kledingkeuze

De planning van de reis verloopt voorspoedig. We hebben inmiddels de laatste kleine investeringen gedaan.
Met hulp van enthousiaste volgelingen hebben we de wegenkaarten van Marokko in onze navigatiesystemen kunnen zetten. Onze dagelijkse routes hebben we daar in op kunnen nemen.
Nu moeten we nog een kledingkeuze maken. Niet dat we heel modieus op reis gaan hoor, maar we willen het niet te warm en zeker niet te koud hebben. In oktober is het weer in Marokko nog warm met temperaturen tussen de 15 en 28 graden. Maar ik heb al gezien dat de voorspellingen voor de komende 14 dagen nog boven de 30 graden liggen. Dat kan dus afzien worden. We kruisen echter ook bergpassen op grote hoogte waar het behoorlijk koud kan zijn. Er is in oktober een kleine kans op regen. Gemiddeld zijn er wel 6 regenachtige dagen. Verder reizen we natuurlijk nog over een groot Europees traject waar het zelfs behoorlijk koud en nat kan zijn. Waterdichte kleding is dus ook aan te bevelen. Kortom een lastige keuze tussen zomerpak of all Weather pak.

Vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag van mijn schoonzoon en dochterlief een boek gekregen met de titel “400 Droomritten, de mooiste autoroutes ter wereld”. In dit boek is een rit beschreven in Marokko die wij gaan rijden. Deze rit gaat door de “Draavallei” Hierover wordt het volgende geschreven:
"De moderne stad Ouarzazate, gelegen op het punt waar drie rivieren samenstromen is een uitstekend startpunt. De Draavallei staat bekend als het Hollywood van Afrika en heeft al voor vele films als decor gediend, onder andere voor Lawrence of Arabia en Gladiator. Volg de N9 zuidwaarts door de vallei en zie het weelderig groene landschap rond de oasestad Agdz langzaam in woestijn veranderen als je bij Zagora de grens van de Sahara bereikt. "
Deze rit spreekt mij wel aan, niet alleen voor de ongetwijfeld prachtige natuur waar we doorheen rijden, maar ook omdat ik vrijdags bij Fit Xpert in Oisterwijk met een groepje “Gladiators” sport.

Nog een week en dan gaat de reis beginnen.

Reacties

Reacties

Henk

Lijkt me gigantisch mooi om die film locaties te zien. Ik heb het al eens op TV gezien.

Maroucha

Gaaf! Ben heel benieuwd naar de verhalen!

Jeanny

Het wordt ongetwijfeld een prachtige reis met bijzondere routes. n fijne reis met veel plezier. Met jullie ervaring gaat dat vast lukken !!

Ilonka

Gaaf, ik ga deze site in de gaten houden.
Veel plezier en veilige km's!

Patrice

Geniet van jullie prachtige reis! Ik wens jullie een mooie start morgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!