marcel-en-mark-naar-marokko.reismee.nl

MARRAKESH

Naar de binnenstad van Marrakesh gelopen. Op de Medina komen locals actief naar ons toe met de vraag of wij foto's van hen met hun slangen en aapjes willen maken. Wij vinden het zielig die aapjes aan een ketting en gaan er dus niet op in. Het is er een drukte van jewelste. Overal rijden brommers en lopen ezels met karren. Je moet echt oppassen niet overreden te worden. We zijn in kleine achteraf straatjes geweest waar vele verschillende ambachten worden uitgevoerd in vaak voor onze begrippen te kleine en vuile ruimten. De plaatselijke fotograaf verkocht nog fotorolletjes. Een eerste jaars student engels neemt ons door smalle straatjes mee naar een locatie binnen de stadsmuren waar de Berbers leer looien. Om de stank draaglijk te maken krijgen we mintbladeren in onze handen gedrukt. De leerlooiers werken onder barre omstandigheden. Een man lag op de harde grond langs de looiputten te slapen. We hebben tot half twee in de oude binnenstad gelopen. Daarna zijn we te voet 7 km in de hete zon terug gelopen naar het hotel. Onderweg nog een goede daad verricht door een jonge vrouw met baby haar waterfles te vullen. De rest van de dag relaxed bij het hotel.

Dorine

Leuke beschrijving! Geeft een aardige indruk van de stad.