marcel-en-mark-naar-marokko.reismee.nl

Gorges des Dades

Vandaag hoefden we niet naar een volgend hotel te reizen. We hebben een spectaculaire route gereden door een steile kloof met in de diepte een rivierbedding en Kasbahs. De route was bochtig en Langzaam. We hebben een rondrit gemaakt via Msemsir, Agoudal en Ait-ham. Deze rit was bijna niet te doen in een dag. Vanaf Msemsir hebben we onverhard, soms moeilijk begaanbare pistes gereden. Ruim 40 km off road door de bergen gereden. In de haarspeld bochten lagen veel stenen De meeste km s hebben we staand afgelegd om de motor zijn gang te laten gaan en hem in bedwang te houden. Onderweg zijn we meerdere Berbers tegen gekomen. Op de berg werden we uitgenodigd om in een soort b&b binnen te kijken. Aan de buitenkant zie je niet hoe leuk het binnen is. De Berber vertelde dat in de lemen huizen in de bergen de herders met hun geiten overnachten. Wij kregen Berber thee aangeboden. Die smaakte goed. Andere zoetigheid heb ik afgeslagen. In ruil voor de thee heb ik wat snoepjes achtergelaten. Nadat we verder waren gereden werd de weg geblokkeerd door een camper die was vastgelopen op een zandheuvel. De chauffeur mag van geluk spreken dat wij er aan kwamen om hem verder te helpen. Uiteindelijk zijn wij blij weer de verharde weg te hebben bereikt. we waren net voor het donker terug bij het hotel. Het was een spannende rit. Gelukkig hebben wij motoren die dit werk aan kunnen. Petje af voor de reisleider. Hij reed dezelfde route met een Goldwing

peter

vet om te lezen.

zeker na een weekend. Mooie verhalen maar kam me heel goed voorstellen dat daar een heel andere wereld is.

Ik herken de verhalen van mijn maat die 4 weken met 7 land rovers daar is geweest. Mensen super vriendelijk , alles kunnen regelen en ritselen maar niks fatsoenlijk. Ook de verhalen over slecht asfalt en geen asfalt.

succes mannen en geniet ervan

Joke

Ik geniet van jullie spannende berichten.

Natasja

Pap, die zoetigheden moet je niet afslaan! ?

Heel gaaf om te lezen! En die foto's, WoW!