marcel-en-mark-naar-marokko.reismee.nl

Thodra kloof

De weg van Midelt naar Tinghir loopt door het Atlasgebergte. Het is adembenemend. Onderweg spreekt een Nederlandse vrouw in fel gekleurde kleding ons vanuit een auto aan. Zij is verbaasd dat wij op de motor in Marokko zijn. In het Atlas gebergte zijn vele huizen tegen de rotswanden gebouwd. Er zijn ook veel huizen kapot. Het zijn veel huizen van leem. De weg is het en der ook kapot of zonder asfalt. Als het zou regenen zouden we veel door water hebben moeten rijden. De rivieren die nu droog staan lopen soms over de weg. Eenmaal moesten we echt door het water rijden. De weg was niet meer zichtbaar. We hebben op twee bijzondere adressen koffie gedronken. De eerste was bij een b&b genaamd "Le Refuge Bleu". Deze b&b lag in een klein dorp en er was alleen een onverharde weg. Het was een leuk adres en via internet op te zoeken. Email adres is info @refugebleu.com. Het tweede adres was letterlijk een tentje langs de weg. De koffie werd apart gezet. De man liep wel in zijn pyjama, maar was bijzonder aardig. Alleen jammer dat hij ongevraagd suiker in de koffie had gedaan. En niet zo weinig. De eerste herder met dromedarissen hebben we gesproken met handen en voeten. Hij vroeg om een sigaret, maar wij roken niet. Brood hebben we bij een plaatselijke kruidenier gekocht. Dat was bijzonder want de man verkocht geen brood. Dus ging hij naar een andere winkel voor ons brood halen. Terwijl wij wachtten werden we voorgesteld aan de dorps oudste. De man had de WOII nog meegemaakt en een jaar tegen de Duitsers gevochten. In mijn beste Frans heb ik met hem gesproken en gevraagd of hij met mij op de foto wilde. Dat vond hij een eer. Later op de dag door de Thodra Kloof gereden. Zoiets moois hebben we zelden gezien. Tot op vandaag doen we veel nieuwe indrukken op. Mensen zijn bijzonder vriendelijk. Alleen de kinderen zijn soms lastig.


Reacties

Reacties

Joke

Wat een belevenis, schitterend.

Marion

Bijzonder en mooi mannen.

Rose

Super leuk om de fito’s en verhalen te kezen! Veel rij en reis plezier????????

Natasja

Bijzonder om mee te maken denk ik!

Als ik op huisbezoek ga zeg ik voort dat ik geen suiker in mijn thee hoef.... ze gebruiken meer suiker dan thee lijkt wel :-).

Veel plezier!

Youri

Leuke verhalen! En erg mooie foto's, geniet ervan!

Henk

Hé Mark, hoe hou jij het straks nog uit achter een saai bureau in een saaie kamer??

Lekker verder genieten jullie!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!