marcel-en-mark-naar-marokko.reismee.nl

Toch een BMW

Vandaag over drie weken moeten we dus om 8 uur ’s avonds in Zuid Frankrijk zijn. Ook de reis naar de haven in Sète doen we, zoals echte motorrijders betaamt op de motor. Niet met het vliegtuig en de motoren laten vervoeren of een auto met aanhanger , nee gewoon door weer en wind genieten van de vrijheid.

De motoren moeten natuurlijk in goede staat zijn voordat we aan de reis beginnen. Daar zorgen wij wel voor. Ik heb mijn BMW RT1200GS naar de garage gebracht voor een uitgebreide onderhoudsbeurt en een nieuwe voorband . Marcel heeft veiligheidshalve zijn storingsgevoelige Ducati ook nog maar snel ingeruild. Hij is sinds een paar dagen de trotse bezitter van een BMW S1000XR. (foto)

Nu kan ook Marcel de douanepapieren in orde maken. De motoren moeten namelijk in Marokko ingevoerd worden. Het zelf invullen en meenemen scheelt gedoe en oponthoud aan de grens. We mogen de formulieren niet verliezen want dan kom je het land niet zomaar uit. Die papieren zullen we dus met hand en tand bewaken.

Wegen en verkeer:
Ons is verteld dat Marokko een goed wegennet en goede bewegwijzering heeft. Weggebruikers rijden doorgaans verantwoord en houden rekening met elkaar. Wel wordt sterk afgeraden in het donker te rijden. Voertuigen tot een maximum snelheid van 20km/u mogen onverlicht de weg op en dat doen ze ook!
Voetgangers , honden en ezels steken er zomaar over. Dat wordt dus extra oppassen.
Wij gaan het ervaren en zullen extra alert zijn.

Toeval of niet, gisteren was er een uitzending over Marokko op België één. Bij het zien van die uitzending ging mijn reishart al sneller kloppen. Dat belooft nog wat als we het in het echt gaan beleven.

Tot volgende week.

Marion

Puike Motor Marcel.. goed materiaal is belangrijk.

Mirka

Super uitdaging gaan jullie aan:) succes met de voorbereidingen

Wil

Dag Mark en Marcel,
succes met alle voorbereidingen. Stoer om zo een reis te maken.
Keuze voor een BMW begrijp ik zeker. Zou ook zo maar een Suzuki V-strom DL1000 kunnen zijn (rijdt heerlijk ;) ).
Alvast veel voorpret.

Ton

Verstand komt met de jaren. Eindelijk voor een BMW gekozen. Goede keuze Marcel. Veel veilige kilometers ermee.

Marcel

Voor Marcel zal het "Ducati=weg" gevoel best even wennen zijn. De Ducati-weg is trouwens te vinden aan de andere kant van de wereld: Dandongadale VIC 3737 Australië